Labioplastyka – plastyka warg sromowych

Jedną z dynamicznie rozwijających się dziedzin współczesnej ginekologii jest labioplastyka, czyli plastyka warg sromowych. To gałąź medycyny estetycznej, która zajmuje się zmianą kształtu oraz wielkości warg sromowych mniejszych i większych, pozwalając kobietom odzyskać pełen komfort i radość z życia intymnego.

Niesymetryczność warg sromowych

Budowa miejsc intymnych kobiet to kwestia indywidualna i nie istnieje jeden jej wzorzec. Niekiedy jednak obserwujemy zbyt duże oraz niesymetryczne wargi sromowe, które być nie tylko nieestetyczne i powodować dyskomfort psychiczny, ale przede wszystkim często sprawiają ból w czasie wykonywania codziennych czynności. Utrudniają higienę intymną, a ich niecodzienny wygląd i budowa mają negatywny wpływ na życie seksualne kobiet. Choć ukształtowanie warg sromowych może zmienić się z czasem, np. po podjęciu regularnej aktywności seksualnej, to jednak w niektórych przypadkach konieczna jest pomoc skalpela.

Zbyt duże lub niesymetryczne wargi sromowe mogą być przyczyną wielu uciążliwych dolegliwości utrudniających codzienne funkcjonowanie (noszenie bielizny, stroju kąpielowego),
a także zakłócających aktywność seksualną. Powody powstawania tego typu deformacji są różne – do najczęstszych zalicza się czynniki genetyczne, ale niektóre z nich mogą być też skutkiem uszkodzeń w trakcie porodów naturalnych. Przerośnięte lub zbyt małe wargi sromowe mogą być przyczyną stale utrzymującego się świądu krocza oraz częstych infekcji pochwy.

Zabieg – wskazania i charakter

Wskazania do zabiegu labioplastyki to przede wszystkim:

• duże, asymetryczne lub zdeformowane wargi sromowe,
  • uszkodzenia krocza po porodzie naturalnym lub po wypadku,
  • dyskomfort związany z przerostem warg sromowych (zwłaszcza ból przy chodzeniu, obcieranie, itp.),
  • dysfunkcja seksualna,
  • niezadowolenie pacjentki z rozmiaru warg.

Nie istnieją jednak ogólne wskazania do zabiegu oraz ustalenia, kiedy należy go bezwzględnie wykonać. Budowa miejsc intymnych jest odmienna w przypadku każdej kobiety i to, co powoduje dyskomfort u jednej pacjentki, u innej nie będzie negatywnie wpływało na żadną sferę aktywności. Stąd też decyzja o zabiegu powinna wychodzić bezpośrednio od zainteresowanej nią kobiety. Plastyka będzie w końcu miała wpływ na jej życie.

Przeciwwskazania do zabiegu

Jak w przypadku każdego zabiegu chirurgicznego, także i tutaj możemy mówić o pewnych przeciwwskazaniach. Wśród nich najistotniejsze to:

• Plastyka warg sromowych jest specjalistycznym zabiegiem, który w naszej klinice w Kamieniu Pomorskim (koło miasta Szczecin), wykonujemy skalpelem tradycyjnym, w znieczuleniu przewodowym lub ogólnym. Standardowo naszym pacjentkom proponujemy:
  • labioplastykę warg sromowych większych z powodu przerostu, mającą za zadanie zmniejszenie warg sromowych i wymodelowanie tzw. poduszeczek tłuszczowych,
  • plastykę warg sromowych większych z powodu zaniku, polegającą na wypełnieniu warg sromowych.

Przed zabiegiem

Punktem obowiązkowym jest konsultacja lekarska. To podczas tej rozmowy lekarz jest w stanie określić stopień dysfunkcji pacjentki, porozmawiać z nią także o jej oczekiwaniach oraz potrzebach. Na tym etapie padają również pytania kierowane do lekarza. Chirurg opowie o tym, jak wygląda zabieg krok po kroku i jakich efektów możemy realnie oczekiwać po okresie gojenia.

Chociaż rozległość samego zabiegu nie jest duża, to jednak plastyka niesie ryzyko bólu oraz powikłań. Lekarz uprzedzi o wszystkich w czasie wywiadu. Pacjentka powinna powiadomić go o przyjmowanych lekach, chorobach oraz alergiach.
Zabieg wykonuje się na wydepilowanych okolicach intymnych, w dni poza trwającą miesiączką.

Jakie są najważniejsze korzyści z wykonanego zabiegu?

Dla wielu kobiet wykonanie plastyki warg sromowych to przede wszystkim ogromna ulga psychiczna i polepszenie ogólnego standardu życia. Same korzyści możemy jednak podzielić na dwie grupy.

Pierwsza (korzyści funkcjonalne) to pozbycie się dyskomfortu podczas stosunków seksualnych, łatwiejsze zachowanie higieny intymnej, możliwość brania udziału w aktywnościach sportowych bez obaw o infekcje. Kobiety wskazują także, że chodzenie, bieganie czy jazda na rowerze przestają sprawiać im ból. Mogą wykonywać je bez strachu i ciągłego uczucia dyskomfortu.

Drugą grupę stanowią korzyści estetyczne. Kobieta dostrzega zmiany w wyglądzie swoich narządów. Pozbycie się tak intymnego problemu pozwala otworzyć się pacjentce na doznania seksualne niepodszyte wstydem i skrępowaniem. Dla wielu z pań to początek nowego, łatwiejszego i pełniejszego życia.

Plastyka warg sromowych – cena

Cena zabiegu labioplastyka to 4500 zł (w indywidualnych przypadkach może się nieco różnić – ostateczny koszt redukcji warg sromowych zostaje potwierdzony w trakcie konsultacji z chirurgiem plastycznym).

Cena uwzględnia:

• znieczulenie ogólne lub regionalne,
  • zabieg labioplastyki,
  • pobyt pacjentki w klinice do 24 godzin,
  • leki oraz fachową opiekę medyczną w trakcie pobytu,
  • dwie wizyty kontrolne (w ciągu 7 dni i 3 miesięcy po wykonaniu zabiegu).

Zachęcamy do kontaktu z nami pod numerem telefonu 91 38 23 560 lub poprzez wypełnienie formularzu kontaktowego na stronie.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (4 głosów, średnia 5,00 na 5)