Labioplastyka – plastyka warg sromowych

Jedną z dynamicznie rozwijających się dziedzin współczesnej ginekologii jest labioplastyka, czyli plastyka warg sromowych. To gałąź medycyny estetycznej, która zajmuje się zmianą kształtu oraz wielkości warg sromowych mniejszych i większych, pozwalając kobietom odzyskać pełen komfort i radość z życia intymnego. W naszej klinice zlokalizowanej nieopodal Szczecina labioplastyka jest dostępna w podanej poniżej cenie, a operację przeprowadzają lekarze dysponującymi wymaganymi kwalifikacjami.

Niesymetryczność warg sromowych

Budowa miejsc intymnych kobiet to kwestia indywidualna i nie istnieje jeden jej wzorzec. Niekiedy jednak obserwujemy zbyt duże oraz niesymetryczne wargi sromowe, które być nie tylko nieestetyczne i powodować dyskomfort psychiczny, ale przede wszystkim często sprawiają ból w czasie wykonywania codziennych czynności. Utrudniają higienę intymną, a ich niecodzienny wygląd i budowa mają negatywny wpływ na życie seksualne kobiet. Choć ukształtowanie warg sromowych może zmienić się z czasem, np. po podjęciu regularnej aktywności seksualnej, to jednak w niektórych przypadkach konieczna jest pomoc skalpela. Informacje na temat operacji plastycznej (labioplastyki) wraz z ceną znajdują się poniżej.

Zbyt duże lub niesymetryczne wargi sromowe mogą być przyczyną wielu uciążliwych dolegliwości utrudniających codzienne funkcjonowanie (noszenie bielizny, stroju kąpielowego),
a także zakłócających aktywność seksualną. Powody powstawania tego typu deformacji są różne – do najczęstszych zalicza się czynniki genetyczne, ale niektóre z nich mogą być też skutkiem uszkodzeń w trakcie porodów naturalnych. Przerośnięte lub zbyt małe wargi sromowe mogą być przyczyną stale utrzymującego się świądu krocza oraz częstych infekcji pochwy. Odpowiedzią na te problemy jest operacja zwaną plastyką, którą wykonujemy w naszej klinice z siedzibą w Kamieniu Pomorskim koło Szczecina.

Zabieg labioplastyki – wskazania i charakter

Wskazania do zabiegu labioplastyki to przede wszystkim:

• duże, asymetryczne lub zdeformowane wargi sromowe,
  • uszkodzenia krocza po porodzie naturalnym lub po wypadku,
  • dyskomfort związany z przerostem warg sromowych (zwłaszcza ból przy chodzeniu, obcieranie, itp.),
  • dysfunkcja seksualna,
  • niezadowolenie pacjentki z rozmiaru warg.

Nie istnieją jednak ogólne wskazania do zabiegu oraz ustalenia, kiedy należy operację plastyczną bezwzględnie wykonać. Budowa miejsc intymnych jest odmienna w przypadku każdej kobiety i to, co powoduje dyskomfort u jednej pacjentki, u innej nie będzie negatywnie wpływało na żadną sferę aktywności. Stąd też decyzja o zabiegu powinna wychodzić bezpośrednio od zainteresowanej nią kobiety. Plastyka warg sromowych, której cena jest podana poniżej, będzie w końcu miała wpływ na jej życie.

Przeciwwskazania do zabiegu plastyki warg sromowych

Jak w przypadku każdego zabiegu chirurgicznego, także przy operacji labioplastyki możemy mówić o pewnych przeciwwskazaniach. Wśród nich najistotniejsze to:

• Plastyka warg sromowych jest specjalistycznym zabiegiem, który w naszej klinice w Kamieniu Pomorskim (koło miasta Szczecin), wykonujemy skalpelem tradycyjnym, w znieczuleniu przewodowym lub ogólnym. Standardowo naszym pacjentkom proponujemy:
  • labioplastykę warg sromowych większych z powodu przerostu, mającą za zadanie zmniejszenie warg sromowych i wymodelowanie tzw. poduszeczek tłuszczowych,
  • plastykę warg sromowych większych z powodu zaniku, polegającą na wypełnieniu warg sromowych.

Przed zabiegiem

Punktem obowiązkowym jest konsultacja lekarska. To podczas tej rozmowy lekarz jest w stanie określić stopień dysfunkcji pacjentki, porozmawiać z nią także o jej oczekiwaniach oraz potrzebach. Na tym etapie padają również pytania kierowane do lekarza, których przedmiotem jest plastyczna warg sromowych (labioplastyka). Chirurg opowie o tym, jak wygląda zabieg krok po kroku i jakich efektów możemy realnie oczekiwać po okresie gojenia, a także przedstawi cenę operacji.

Chociaż rozległość samego zabiegu nie jest duża, to jednak plastyka niesie ryzyko bólu oraz powikłań. Lekarz uprzedzi o wszystkich w czasie wywiadu. Pacjentka powinna powiadomić go o przyjmowanych lekach, chorobach oraz alergiach.
Zabieg wykonuje się na wydepilowanych okolicach intymnych, w dni poza trwającą miesiączką.

Jakie są najważniejsze korzyści z wykonanego zabiegu?

Dla wielu kobiet wykonanie operacji plastyki warg sromowych to przede wszystkim ogromna ulga psychiczna i polepszenie ogólnego standardu życia. Same korzyści możemy jednak podzielić na dwie grupy.

Pierwsza (korzyści funkcjonalne) to pozbycie się dyskomfortu podczas stosunków seksualnych, łatwiejsze zachowanie higieny intymnej, możliwość brania udziału w aktywnościach sportowych bez obaw o infekcje. Kobiety, które decydują się na operację plastyczną warg sromowych (labioplastykę) w naszej klinice zlokalizowanej pod Szczecinem, wskazują także, że chodzenie, bieganie czy jazda na rowerze przestają sprawiać im ból. Mogą wykonywać je bez strachu i ciągłego uczucia dyskomfortu.

Drugą grupę stanowią korzyści estetyczne. Kobieta dostrzega zmiany w wyglądzie swoich narządów. Pozbycie się tak intymnego problemu dzięki plastyce warg sromowych pozwala otworzyć się pacjentce na doznania seksualne niepodszyte wstydem i skrępowaniem. Dla wielu z pań to początek nowego, łatwiejszego i pełniejszego życia.

Plastyka warg sromowych – cena

Cena zabiegu labioplastyka to 12 000 zł (w indywidualnych przypadkach może się nieco różnić – ostateczny koszt redukcji warg sromowych zostaje potwierdzony w trakcie konsultacji z chirurgiem plastycznym).

Cena uwzględnia:

• znieczulenie ogólne lub regionalne,
  • zabieg labioplastyki,
  • pobyt pacjentki w klinice do 24 godzin,
  • leki oraz fachową opiekę medyczną w trakcie pobytu,
  • dwie wizyty kontrolne (w ciągu 7 dni i 3 miesięcy po wykonaniu zabiegu).

Zachęcamy do kontaktu z nami pod numerem telefonu 91 38 23 560 lub poprzez wypełnienie formularzu kontaktowego na stronie.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (22 głosów, średnia 4,09 na 5)